امروز شان پن، بازیگر سینما 63 ساله شد

ببینید | راه رفتن مرد مرده

شان پن نامی آشنا در سینماست. او با بیش از چهار دهه فعالیت حرفه‌ای توانسته تحسین منتقدان و جوایز متعدد را به‌دست بیاورد و خود را به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران نسل خود معرفی کند.
کد خبر: ۱۴۱۹۶۵۷
تعداد بازدید : 109

پن در طول زندگی حرفه‌ای خود در ژانرهای مختلفی از درام گرفته تا کمدی، هیجان‌انگیز تا بیوگرافی را به‌عهده گرفته است. فداکاری شان پن در راه هنر اغلب باعث شده که دستخوش دگرگونی‌های فیزیکی برای به تصویر کشیدن دقیق شخصیت‌هایش شود.

او علاوه بر مهارت بازیگری، استعداد خود را پشت دوربین و به‌عنوان کارگردان و فلیمنامه‌نویس به نمایش گذاشته است.

او فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مانند «به سوی طبیعت وحشی» و «قول» (تعهد) را کارگردانی کرد و خود را به‌عنوان یک نیروی خلاق چند‌وجهی در صنعت سینما تثبیت کرد. یکی از نقاط قوت او در فیلمسازی به تصویر کشیدن شخصیت‌های واقعی است. 

شان پن با وجود شهرتش، ترجیح می‌دهد زندگی شخصی‌اش را از کانون توجه دور نگه دارد. او برای حریم خصوصی خود ارزش قائل است. وقتی کار نمی‌کند در فعالیت‌های بیرون از خانه مانند موج‌سواری، پیاده‌روی و ماهیگیری آرامش پیدا می‌کند.

پن علاقه شدیدی به نوشتن دارد و نویسنده‌ای کارکشته نیز هست. پن یک کتابخوان مشتاق هست و همیشه کتاب‌ها و ادبیاتی که تاثیر عمیقی بر زندگی او داشته است را به دیگران معرفی می‌کند.

او علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، در صحنه تئاتر نیز حضور داشته و تطبیق‌پذیری خود را به‌عنوان یک بازیگر به نمایش گذاشته است. اجراهای صحنه‌ای او با استقبال منتقدان روبه‌رو شده است. رابرت دنیرو و شان پن فراتر از دوستان صمیمی هستند؛ آنها هر دو در یک روز به دنیا آمده‌اند و هر سال جشن تولدی مشترک با حضور مهمانان معروف برگزار می‌کنند. 

•  پن فعالیت بازیگری خود را در ۱۴ سالگی آغاز کرد.
•  او برنده دو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم‌های «رودخانه مرموز» و «میلک» شده است.
•  پس از زلزله ویرانگر هائیتی در سال 2010 شان پن به‌شدت درگیر کمک به مردم هائیتی شد و سازمان امدادی جی‌پی‌هائیتی را تاسیس کرد.
•  شان پن از دهه 1980 درگیر فعالیت‌های اجتماعی و محیط‌زیستی بوده است.
•  در 40 سالگی تصمیم به ترک سیگار گرفت اما موفق نشد. پن چهار بسته سیگار در روز می‌کشد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها